Artykuł promocyjny Opublikowany przez: Redakcja F. Redakcja 2022-04-25 07:10:43
Autor zdjęcia/źródło: Photo by Helena Lopes on Unsplash
Pandemia koronawirusa zaskoczyła wszystkich, ale z perspektywy czasu wydaje się, że poradziliśmy sobie z nią dość dobrze. Na pewno podniosła ona znaczenie działań online – zarówno w sferze biznesowej, jak i dla celów prywatnych. A czym w czasie pandemii zajmowały się w internecie mamy? Te kwestie też się nieco zmieniły.
Mamy w 2020 i 2021 spędzały zdecydowanie więcej czasu w domu. Nie oznacza to jednak, że były mniej zajęte. W wielu firmach koniecznością stał się bowiem system pracy zdalnej, którą rodzice wykonywali z domu. W związku z tą sytuacją zmieniały się również zapytania, jakie zadawaliśmy w internecie. Mamy szukały najczęściej sposobów na upieczenie domowego chleba („Jak zrobić drożdże? Jak zrobić zakwas na chleb?”), ale także na przykład przepisów do ugotowania szybkiego obiadu. Popularnością cieszyły się również zapytania, jakie zabawy wymyślać dla dzieci w domu, czy jak działają popularne aplikacje do komunikowania się online, z których zaczęliśmy korzystać chętniej zarówno w pracy, ale także podczas zajęć dzieci w szkole.
Podobnie, jak w poprzednich latach, mamy chętnie szukały porad i dyskutowały na forach internetowych oraz na grupach w mediach społecznościowych.
W czasie wolnym wielu z nas częściej oglądało telewizję i filmy w internecie, a także grało w gry online.
Jak to było w czasie pandemii? Europejskie dane podają, że w UE średnio 74 proc. osób w wieku od 16 do 74 lat ogląda telewizję lub wideo w Internecie. Najczęściej z takiej formy oglądania filmów w trakcie pandemii korzystali Holendrzy i Cypryjczycy. Okazuje się, że w trakcie pandemii 19 procent Polaków grało lub pobierało gry online z internetu. Niejednokrotnie pobieraliśmy wersje demo oraz wypróbowaliśmy nowe dodatki, jak darmowe spiny.
Zdecydowany wzrost zaliczyły natomiast internetowe portale informacyjne (wideo), z których korzystało prawie 80 procent Polaków. Częściej korzystaliśmy też z płatności online, wybierając na przykład portfele internetowe.
Okazuje się także, że nie tylko mamy regularnie korzystały z portali i mediów społecznościowych – w trakcie pandemii robiło to ponad 66 procent osób w naszym kraju.
Jak widać pandemia zmieniła nieco nasze przyzwyczajenia, ale przede wszystkim częstotliwość korzystania z internetu. Okazało się też, że wiele spraw można załatwić bez wychodzenia z domu – oszczędzając czas i środowisko. Jednak rzadsze stały się kontakty międzyludzkie, które także siłą rzeczy przeniosły się do online. Dopiero za kilka lat będziemy mogli ocenić, czy takie zmiany są dla nas lepsze, czy może jednak nie.
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.