5 listopada 2010 14:47 | ID: 322764
5 listopada 2010 15:06 | ID: 322785
5 listopada 2010 15:32 | ID: 322800
5 listopada 2010 21:21 | ID: 323087
6 listopada 2010 08:57 | ID: 323232
6 listopada 2010 08:59 | ID: 323233
7 listopada 2010 12:13 | ID: 323779
7 listopada 2010 12:21 | ID: 323780
7 listopada 2010 12:27 | ID: 323781
7 listopada 2010 12:29 | ID: 323783
8 listopada 2010 08:14 | ID: 324094
8 listopada 2010 08:16 | ID: 324097
8 listopada 2010 08:25 | ID: 324103
8 listopada 2010 08:36 | ID: 324114
A teraz trochę więcej szczegółów...
Budowa Sadu
Do ukończenia sadu potrzeba tradycyjnie cegieł, gwoździ oraz desek. Wystarczy zebrać po 10 z każdego rodzaju. Zadanie można sobie ułatwić jak zwykle na kilka sposobów : poprosić o dany element znajomych, kupić go za farm cash lub też rozesłać przez zakładkę "free gifts" i liczyć na to, że sąsiedzi odeślą wam części. Przy odrobinie szczęścia znajdziecie potrzebne rzeczy otwierając Special Delivery.
Dobra wiadomość : na farmie można umieścić tyle sadów ile tylko wam się podoba. Po skończeniu jednego projektu udajemy się do marketu i kupujemy kolejny szkielet za 1000 monet lub gotowy sad za 30 FV.
Kiedy już uporamy się z całą budową pozostanie nam już tylko wypróbować nowe funkcje. Będziemy mieć między innymi możliwość zdobycia różnych, ciekawych nasion niedostępnych do tej pory w grze. Ponadto to od nas będzie zależał wygląd naszego królestwa. W zależności od tego jakie drzewa znajdą się w środku, sad będzie się zmieniał pod względem wizualnym.
Zabiegi upiększające...
Każdy sad może pomieścić do 20 drzewek. Żeby je tam włożyć wystarczy wybrać drzewo, kliknąć opcję "move" i przenieść do środka budynku. Jak już wspomnieliśmy wygląd wizualny sadu zależy wyłącznie od farmera. Możecie go modyfikować poprzez zmienianie kolejności drzew lub też komponowanie ich według własnego gustu. Postępy będą widoczne gołym okiem.
Jeżeli nie wystarczają wam drzewka, które już posiadacie to zapraszamy do marketu. Pojawiło się tam całkiem sporo nowych gatunków drzew. Kolejną opcją na powiększenie kolekcji jest przycisk "Ask for trees", dzięki któremu nasi sąsiedzi będą mieli okazję wysłać nam kilka drzewek.
Tajemnicze nasionka
Sad harvestuje się raz dziennie. Dostaniecie za to tyle monet ile dostalibyście w sumie za sharvestowanie wszystkich drzew osobno. Poza tym przy każdej próbie macie szansę na znalezienie Mystery Seed - nasionka nieznanego gatunku. Gdy to się stanie otrzymacie informację i niespodziankę do gift boxa. Z nasionka jak się pewnie domyślacie wyrośnie drzewko. Jakie? To będzie uzależnione od zawartości sadu. Na przykład : jeśli włożycie tam 15 Apricot Trees i 5 Guava Trees to najprawdopodobniej dostaniecie nasionko Apricot.
Teraz najważniejsze : nasiono będzie ulepszoną wersją bazowego drzewa. Na przykład : Apricot Tree da nam nasiona Apricot Golden Tree.
Dojrzewanie nasion
Żeby małe nasionko przeobraziło się w potężne drzewo należy o nie odpowiednio zadbać. W tym celu umieszczamy je na farmie i podlewamy 10-krotnie. Skąd wziąć wodę? - z konewki. Zdobywamy ją przez zakładkę free gifts lub kupujemy w markecie za 1 FV od sztuki.
Później klikamy na nasiona i wybieramy opcję "watering". Po uzyskaniu drzewa można zrobić z nim to samo co z resztą - włożyć do sadu lub zostawić dla ozdoby na farmie.
Masterowanie drzew
Dzięki harvestowaniu drzew od teraz możemy osiągnąć mastery. Oczywiście potwierdzeniem tego faktu będzie tabliczka. Cały proces przypomina mastery sadzonek. Każde harvestowanie zbliża nas do uzyskania kolejnych gwiazdek. Masterować można zarówno drzewa z levelu 1 jak i 2. Mastery Sign dostajemy już za pierwszą uzyskaną gwiazdkę.
Jak sprawdzić swoje osiągnięcia? Wchodzimy do środka budynku i sprawdzamy pasek postępu oraz ilość zdobytych gwiazdek przy każdym drzewku. Ten sam efekt da wejście do panelu Mastery poprzez nowy przycisk w menu gry (obok kolekcji i wstążek). Wygląda to tak:
Na koniec mały przegląd drzew, które znajdują się w markecie:
Pewnie zastanawiacie się, jakie drzewko wyrośnie z konkretnego typu nasion. Żeby rozwiać wątpliwości zajrzyjcie do swojego sadu i kliknijcie "See Tree Mastery". Oto lista wszystkich transformacji:8 listopada 2010 08:42 | ID: 324117
Zacznijmy od początku. Wczoraj na forach dyskusyjnych pojawiło się mnóstwo postów, dotyczących tego, że hodowla na farmie jest praktycznie niemożliwa. Gracze skarżyli się głównie na to, że podczas harvestowania za każdym razem wyskakuje komunikat "Out of Sync". Poza tym po włożeniu zwierząt do danego budynku hodowlanego nie pokazywał się charakterystyczny trójkąt, oznaczający gotowość. W związku z tym pojawiły się pogłoski jakoby Zynga zamierzała zamknąć farmerom drogę do masowej produkcji zwierząt czy jajek. Na szczęście niedługo później zamieszczono odpowiedź na te wątpliwości.
Zynga napisała, że co prawda nie pochwala produkcji na taką skalę, jednak postara się zaradzić problemowi jak najszybciej. Godziny niepewności przyniosły niespodziewanie dobry rezultat. Hodowla powróciła i to w ulepszonej formie! Od dzisiaj znowu możecie cieszyć się produkowaniem źrebiąt, cielaków lub kolorowych jajek. Zmienił się tylko sposób działania całego mechanizmu.
Do niedawna wyglądało to tak:
Stajnia 1)Do środka wkładamy konia, który ma conajmniej 34%. 2)Dokładamy Stalliona oraz inne rasowe konie, w zależności od tego co chcemy uzyskać. 3)Harvestujemy stajnię, odbieramy bonus i ewentualnie dzielimy się nim publikując go na tablicy. 4)Wyjmujemy wszystkie zwierzęta i powtarzamy od początku.
Dairy Farm 1)W środku ląduje krowa, która ma 100%. 2)Dokładamy byka oraz inne krowy według uznania. 3)Harvestujemy, czekamy na efekt. 4)Wyjmujemy zwierzaki i zaczynamy od nowa.
Kurnik 1)Wkładamy kurę, która ma 100%. 2)Dorzucamy inne kury. 3)Harvestujemy i sprawdzamy czy trafi się nam jajko. 4)Wyjmujemy kury i zaczynamy od początku.
To już historia! Teraz cały proces został odwrócony. Wyjaśnimy go na przykładzie Horse Stable.
Stajnia 1)Do pustej stajni wkładamy Stalliona oraz inne rasowe konie. 2)Dokładamy dowolnego konia, który ma 34% - załóżmy że jest to zwykły koń - szary, czarny lub brązowy. 3)Harvestujemy i dzielimy się ewentualną nagrodą. 4)Wyjmujemy zwykłego konia i zamiast niego wkładamy kolejnego z 34%. 5)Harvestujemy (i tak do końca produkcji)
Jak widać wszystko wygląda znacznie łatwiej i przyjemniej. Oczywiście to tylko jeden z możliwych układów. Jeśli np. nasze rasowe konie osiągną gotowość, to można je wykorzystać zamiast tych zwykłych. Wtedy wrzucamy przykładowo Stalliona i lepsze konie, z których ostatni będzie miał 34%. Po harvestowaniu dokładamy kolejnego i kolejnego, bez wyjmowania poprzednich. Hodowla w Dairy Farm i kurniku wygląda analogicznie.
Jak wam się podoba nowa odsłona hodowli? Z całą pewnością dzięki tym zmianom można zaoszczędzić sporo czasu, poświęcanego na wkładanie i wyjmowanie wszystkich zwierząt. Ponadto nie każdy ma tyle cierpliwości, aby za każdym razem produkować z udziałem kilkunastu czy kilkudziesięciu zwierząt. Teraz można wypełnić cały budynek i podmieniać tylko 1 okaz. Pozwoli to przede wszystkim więcej zarobić, ponieważ im więcej zwierząt w środku, tym większe zyski z harvestowania. Skoro już jesteśmy przy kwestii finansowej to warto wspomnieć, że rozwiązany został jeszcze jeden problem. Niektórzy gracze twierdzili, że monety uzyskane jako "Thank you gift" od Stalliona po przelogowaniu gry były tracone. Od dziś to już przeszłość.
Niestety na tym skończyłyby się dobre wiadomości na dzisiaj. Wczorajszy update przyniósł ze sobą więcej błędów niż moglibyśmy się spodziewać. Oto 2, o których jest w tej chwili najgłośniej.
Zbudowaliście od wczoraj przynajmniej jeden Orchard? Jeżeli tak, to uwaga - nie zdziwcie się gdy zamieni się on w ogród botaniczny. Nie - to nie przywidzenia. Okazuje się, że to kolejny masowy bug. Miejmy nadzieję, że Zynga szybko poradzi sobie z tym nieporozumieniem i przywróci sadom ich normalny wygląd. Tymczasem cierpliwości.
Z pewnością nie z marketu Crafting Cottages. Po wejściu do panelu z przepisami zapewne będziecie chcieli zaopatrzyć się w niezbędne do nich buszle. Niestety może was czekać nieprzyjemna niespodzianka. W markecie nie ma ani jednego koszyka, który dałoby się zebrać od sąsiadów. W nielicznych przypadkach opcja jest dostępna tylko przy kilku znajomych. Oczywiście błąd nie dotknął wszystkich graczy bez wyjątku, jednak wydaje się, że jest to dość powszechny kłopot. Kiedy Zynga upora się ze wszystkimi bugami? Oby nie pojawiło się ich więcej... Zapraszamy was do komentowania tego artykułu i dzielenia się swoimi spostrzeżeniami. Może oprócz wymienionych błędów zauważyliście jeszcze inne?8 listopada 2010 08:42 | ID: 324118
8 listopada 2010 09:03 | ID: 324133
8 listopada 2010 09:30 | ID: 324150
8 listopada 2010 21:12 | ID: 324569
8 listopada 2010 21:18 | ID: 324574
Nie masz konta? Zaloguj się, aby tworzyć nowe wątki i dyskutować na forum.